Az édesburgonya jótékony tulajdonságairól előző cikkemben már írtam, itt olvashatod.

Köles
Szintén nagyon sok hasznos támogató és védő összetevőt tartalmaz. Szinte minden megtalálható benne, amire a szervezetnek szüksége van. Fontos ásványianyagok, mint pl. vas, magnézium, kálium, foszfor, fluor, szilícium, ezen kívül sok értékes vitamint tartalmaz. Jó hatással van a szív és érrendszerre, sejtregeneráló, idegrendszert támogató. Könnyen emészthető, kifejezetten jó hatással van az emésztőrendszerre, lúgosító, így tisztító kúrák során jól alkalmazható. Fogvédő, segíti a bőr, haj, körmök megújulását, kötőszövetek rugalmasságát, szépít. Telítetlen zsírsavakat, teljes értékű fehérjét tartalmaz. Fogyókúrák jól alkalmazható eledele. Ezen kívül gyulladáscsökkentő, immunerősítő, rákmegelőző, késlelteti az öregedési folyamatokat, segíti a látást, jó hatással van az ízületekre.
Rozmaring
Ezeket a szuper támogató és védő tulajdonságokat tovább erősíti. Ezen felül gyulladáscsökkentő, fertőtlenítő, fájdalomcsillapító, memória javító, stresszoldó.

Ez a tápláló finomság elkészíthető csak zöldségekkel is, de ha valaki nem tud lemondani a húsról, akkor azzal is. Hús helyett használhatsz szejtánt is, így kellemes vegán ételt kapsz. Akár hússal, akár hús nélkül készíted, mindenhogyan nagyon ízletes. Kellemes, egymáshoz jól passzoló aromák kerültek társításra, amelyek egyszerűen feltöltenek és harmonizálnak. Tartalmát tekintve szuper egészséges, csupa jó tulajdonsággal bír a szervezet számára. A leírás kedvéért itt most a húsos változatot teszem közzé, amennyiben Te anélkül ennéd, egyszerűen hagyd ki belőle vagy cseréld le. Helyette társíthatsz hozzá más zöldséget is, pl. sárgarépát

Hozzávalók:
4-5 cm átmérőjű édesburgonya
apró gomba
vöröshagyma
fokhagyma
csirkemell /szejtán
rozmaringszár
grill fűszerkeverék
őrölt rozmaring

olívaolaj

Körethez:
köles
petrezselyem
olívaolaj

A húst (vegánok szejtánt) vágd nyársra, szórd meg sóval, grill fűszerrel. Az édesburgonyát, vöröshagymát, fokhagymát karikázd, a gombát hagyd egészben, ezeket is sózd meg. Tűzdeld fel rozmaring szárra a következő sorrendben: édesburgonya, hús (szejtán), fokhagyma, gomba, vöröshagyma. A nyársakat tedd tepsire, rozmaringgal és grill fűszerrel az egészet szórd meg. Olívaolajjal kissé locsold meg, előmelegített sütőben 175° 30’ süsd (nem légkeveréssel).

A kölest párold meg, úgy mintha rizst főznél. Amikor kész, friss apróra vágott petrezselyemmel forgasd át.

Ha bármi kérdésed, véleményed van, írj. Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal is, hogy ők is olvashassák. Ha csatlakozol facebook oldalamhoz, mindig frissen értesülhetsz az új bejegyzésekről, ahol nemcsak a blog témáiról, hanem sok más hasznos információról is olvashatsz. Köszönöm, hogy velem tartottál. Szeretettel várlak vissza máskor is.